ارزیابی برند کارفرمایی

اگر سازمان برند خود را به خوبی تعریف نکند دیگران اینکار را انجام میدهند.امروزه با توسعه شبکه های اجتماعی خواه ناخواه برند کارفرمایی سازمانها در معرض دید و قضاوت همگانی قرار میگیرد و سازمانها باید در ایجاد و بهبود این برند در ذهن مخاطبان نقش فعال داشته باشند.برند کارفرمایی را می توان ویژگیهای یک سازمان در نقش کارفرما در ذهن کارکنان داخلی و متقاضیان استخدام در بازار کار دانست.برند کارفرمایی مطلوب به این ممفهوم است که سازمان از نظر مخاطبان محیط مناسبی برای کار می باشد. برند کارفرمایی، مجموعه آن چیزی است افراد متقاضی کار از سازمان و فعالیتها و بخشهای مختلف آن ادراک می‌کنند و آن چیزی است که کارمندان فعلی در مورد تجربه حضور خود در شرکت می‌گویند. سازمانهای پیشرو و موفق در سراسر جهان ارتقای سطح برند کارفرمایی را زیر بنای استراتژی خود در روند کارمند یابی و پیروزی در نبرد جذب استعدادها قرار داده وبه طور مستمر اقدامات موثری را در این راستا انجام می دهند وهمواره به دنبال ارتقای سطح برند کارفرمایی خود بویژه در بین فارغ التحصیلان و نخبگان دانشگاهی و کارکنان بالقوه برای ورود به سازمان هستند. در دانشگاههای معتبر دنیا سالانه ارزیابی برند کارفرمایی با ابزارهای معتبر بین المللی انجام میشود و کارفرمایان برتر بر این مبنا از طرف دانشگاه انتخاب میگردند. کارگروه برند کارفرمایی در مرکز توسعه مهارت آموزی و اشتغال دانشگاه تهران در نظر دارد بابررسی تجارب دانشگاهها و سازمانهای موفق و بکارگیری ابزارهای معتبر بین المللی، برند کارفرمایی سازمانها را ارزیایی و هر ساله پس از برگزاری در نمایشگاه کار،کارفرمای برتر را معرفی نماید. همچنین در این کارگروه انواع روش های همکاری با سازمان ها و ارگان های ذیربط در راستای جلب مشارکت آنها با مرکز در قالب حمایتهای مادی و معنوی و برگزاری دوره های توان افزایی و مهارت آموزی ،مشارکت در برگزاری رویدادها،شرکت در نمایشگاه های کار،ارایه فرصتهای شغلی و کار اموزی و…. تدوین و اجرا می گردد و پس از شناسایی و برقراری ارتباط با سازمانهای داوطلب ،تفاهم نامه همکاری با آنها منعقد میشود و به صورت دوره ای روند همکاری آنها با مرکز جهت تمدید تفاهم نامه ارزیابی می گردد.• ترسيم وضعيت كلي اشتغال و بيكاري فارغ التحصيلان دانشگاه تهران در رشته ها ی تحصیلی و مقاطع مختلف
• ايجاد ارتباط منسجم بين مرکز و دانش آموختگان دانشگاه
• شناسايي شكاف دانشي و مهارتي دانش آموختگان رشته های تحصیلی و مقاطع مختلف در بازار كار
• تهيه آمار و اطلاعات در خصوص رشته هاي آموزشي مازاد و مورد نياز بازار كار و ارائه نتايج به مراجع ذيربط
• ارایه گزارش وضعيت اشتغال فارغ التحصيلان دانشگاه تهران به صورت مستمر
• ترسیم الگوی مسیر شغلی دانش آموختگان دانشگاه تهران